Hvem er vi?

Dagtilbuddet Riisvangen er et selvejende dagtilbud, der består af to 0-6 års institutioner, Ellengårdens Børnehus og Riisvangens Børnehus. Vores to institutioner er forholdsvis små institutioner og har begge gode fysiske rammer med mange rum, der lægger op til at dele børnene i mindre grupper, så der er gode muligheder for nærvær og fordybelse. I begge institutioner er der udover grupperummene værksted, eventyrrum/minibibliotek og puderum, og vi har desuden to dejlige og grønne legepladser, hvor der både er plads til fordybelse og til at eksperimentere med krop og sanser.

Vores lille størrelse betyder, at der er kort fysisk og mental afstand mellem børn, forældre, medarbejdere og ledelse, og alle kender efter kort tid hinanden i den enkelte afdeling. Den lille størrelse betyder også, at ledelsen er let tilgængelig, og vi tager gerne imod feedback omkring, hvordan det som barn, forælder eller medarbejder opleves at være en del af dagtilbuddet. Vi lægger også gerne øre til, når det i perioder er hårdt at være småbørnsforælder, og vi tilbyder sparring, hvis I bøvler med alle de ting, som de fleste forældre indimellem bøvler med, f.eks. når aftenputningen, måltider, konflikter omkring krav osv. går i hårdknude.

I Dagtilbuddet Riisvangen holder vi samskabelse med forældre tæt på hjerte, og at vi går gerne ekstra skridt for, at det ikke kun er børnene, der skal trives i vores dagtilbud, men det skal alle betydningsfulde voksne omkring børnene også. Vi vil gerne have, at man som ny familie hos os mærker, at vores mission i dagtilbuddet er at skabe et unikt rum med høj faglighed, hjertevarme og passion for hvert enkelt barns trivsel, udvikling, læring og dannelse og et lige så unikt rum for samarbejde med hver enkelt forælder, så vi sammen kan støtte op om børnenes udvikling.