Åbningstider og ferielukning

• Fredag: 6.30-16.30
  • Weekend og helligdage: lukket

Ferielukning:

• De tre dage inden påske
  • Dagen efter Kr. himmelfartsdag
  • D. 5/6 - Grundlovsdag
  • Uge 29+30
  • D. 24/12 - 1/1

Om ferielukning:

Når vi har ferielukket, meldes alle børn i dagtilbuddet som udgangspunkt fri. Hvis du ikke selv kan holde fri med dit barn eller finde anden pasning, er der mulighed for at melde dit barn til nødpasning. Nødpasningen foregår på tværs af vores to institutioner, og institutionerne skiftes til at være vært for nødpasningen. Under nødpasning er der altid en medarbejder på arbejde fra begge institutioner. Vi opfordrer dog til, så vidt det er muligt, at lade dit barn holde fri eller finde anden pasning, når dagtilbuddet har ferielukket.

Ferielukning handler både om økonomi, bedst udnyttelse af vores ressourcer og kvalitet i hverdagen. Når dagtilbuddet kan holde helt lukket i ferieperioder, giver det den bedste kvalitet i hverdagen i institutionen for børnene, fordi børn og medarbejdere kan afvikle ferie på samme tid. Det betyder nemlig, at de faste medarbejdere kan være på arbejde, når der er flest børn i institutionen, og at børnene kan være sammen med deres kendte voksne, når de er i vuggestue og børnehave i stedet for med vikarer. Det betyder også, at vi kan spare på energiudgifter, rengøring, kost m.m., og sidst, men ikke mindst, anvende vores vikarressourcer mere hensigtsmæssigt, så det giver os bedre mulighed for at dække ind i hverdagen, hvor der er mest brug for det, f.eks. ved sygdom, kurser og møder blandt medarbejderne i dagtilbuddet.